Niezwykle ważna jest też zmiana otoczenia, by skutecznie odciąć myśli od codziennych zawodowych spraw i jeszcze lepiej przeżywać wspólne chwile, które umacniają zespół. Uczestnicy incentive travel w czasie kilku wyjazdowych dni wspólnie bawią się, szkolą, rozmawiają, czy pracują na rzecz lokalnej społeczności. W codziennej pracy zwyczajnie nie mają na to czasu i przestrzeni. Pamiętaj też, że wielu pracowników zwyczajnie nie stać na podróżowanie przy codziennych wydatkach, a destynacje, które odwiedzają wspólnie z zespołem to niejednokrotnie miejsca, do których sami nigdy by się nie wybrali. Co za tym idzie – doświadczeni przełożeni wiedzą, że nie tylko dodatki płacowe stanowią istotny czynnik motywacyjny. Dobra atmosfera w zespole, troska o podopiecznych, docenianie ich wysiłków i nagradzanie ich za wykonaną pracę – nie tylko finansowo – to wszystko w perspektywie długofalowej może okazać się dużo bardziej istotne.
Czy wyjazdy incentive są uzasadnione ekonomicznie?
Jak deklarują uczestnicy badania, przeprowadzonego w 2020 roku przez firmę doradczą Sedlak&Sedlak („Benefity w oczach pracowników”), dla ponad 80% osób oferta benefitowa jest istotna w procesie rekrutacji i rozważania ofert pracy.
Sprytni menedżerowie zdają sobie sprawę, że często spotykane przekonanie, że każdego można zastąpić, jest błędne. Zbyt duża rotacja pracowników w firmie nie służy jej interesom. Mówiąc w skrócie – jest nierentowna. Podobnie jak zaniedbywanie obecnych pracowników. Według „Journal of Accountancy”, koszt rotacji na jednym stanowisku pracy wynosi przeciętnie od 93% do nawet 200% rocznego wynagrodzenia. By unikać rotacji, powinieneś regularnie dbać o dobre samopoczucie zatrudnionych w Twojej firmie osób i regulować poziom ich zaangażowania. W tym wypadku świetnie sprawdzą się cykliczne benefity pozapłacowe w postaci wyjazdów incentive. Gwarantujemy, że pracownicy Twojego zespołu, po powrocie z takiej wyprawy, będą dużo bardziej efektywni, co świadczy o niezwykle ekonomicznym wymiarze tego typu rozwiązań w perspektywie długofalowej. Zyskujesz bowiem ich zaangażowanie oraz zaufanie i lojalność.
Świeże pomysły na wyjazdy motywacyjne dla firm
W hula events potrafimy zadbać o to, by podróż była niezapomnianym przeżyciem. Odchodzimy od sztampowych pomysłów na wyjazdy, na rzecz wypraw, których nie znajdziesz w ofertach innych agencji, biur czy touroperatorów. Naszym ostatnim odkryciem jest Svalbard, czyli norweska prowincja w Arktyce. Jeśli szukasz miejsca na wyjazd motywacyjny, które zapewni uczestnikom ekscytującą przygodę na równi z wielką wyprawą, to Svalbard jest zdecydowanie wart rozważenia. Mieszka tam zaledwie 3000 osób, które tworzą absolutnie niezwykłą społeczność i kulturę opartą na rybołówstwie oraz turystyce. Krajobraz jest onieśmielający i fascynujący zarazem, od majestatycznych formacji górskich po imponujące lodowce i arktyczną tundrę. Zorza polarna jest zwykle widoczna od października do lutego, alternatywnie możesz udać się tam ze swoim zespołem, by zobaczyć noc lub dzień polarny. Jest to zjawisko absolutnie unikatowe, zarezerwowane tylko dla kręgów podbiegunowych.
Do trendów w wyjazdach motywacyjnych należą także wyprawy w duchu uważności mindfulness oraz jogowe campy. Sprzyjają one koncentracji i skupieniu się na obecności w danej chwili: tu i teraz. Łączy się z tym ściśle cyfrowy detoks, wyciszenie i zminimalizowanie potrzeb, czyli kolejna kategoria wyjazdów – “spartańskie” wakacje w stylu slow, które stają się coraz popularniejszą formą wyjazdową.
Podróże w stylu eko, czyli wegańskie i ekologiczne hotele to kolejny, coraz bardziej popularny, ruch w duchu filozofii zero waste i proekologicznych postaw, które zyskują coraz większe zainteresowanie wśród pracowników firm. W dobie CSR i troski o środowisko również w incentive travel podejmowane są liczne inicjatywy mające ograniczyć wpływ na ekosystem.
Orgnizatorzy incentive coraz częściej skupiają się też na tzw. experience travel – przeżywaniu chwil, które pozostaną z podróżującymi jeszcze długo po ich powrocie do domu. Kreatywne warsztaty tematyczne, relaks w strefach wellness, aktywności typu extreme w ciekawym otoczeniu – to najszybciej rozwijające się kategorie wyjazdów opartych o doświadczenia.