Blog

Nastolatki i pułapki, czyli na co zwrócić uwagę, organizując event dla młodzieży

Nastolatki i pułapki, czyli na co zwrócić uwagę, organizując event dla młodzieży

Tomasz Groń

Grudzień 28th, 2015

Brak komentarzy

Grupa odbiorców w wieku od 13 do 17 lat jest bardzo trudna w obsłudze nie tylko ze względu na ich wysokie wymagania i skłonność do krytykowania wszystkiego, co ich otacza. Projektowanie wydarzenia, którego odbiorcami są nastolatki wiąże się z dużą odpowiedzialnością także ze względu na obowiązujące przepisy prawne i ryzyko związane z buntowniczym okresem dorastania.

Pierwszym krokiem przy organizowaniu wydarzenia dla osób niepełnoletnich jest uzyskanie pisemnego pozwolenia na udział w evencie od rodziców lub opiekunów prawnych. Dodatkowo należy pamiętać, że potrzebna jest także zgoda na wykorzystanie wizerunku dziecka, jeśli w trakcie wydarzenia są robione zdjęcia lub nagrania video.

Sprawy mają się inaczej w przypadku rzeczy zabronionych. Seks, alkohol, papierosy i narkotyki to główne pokusy czekające na młodych ludzi, zwłaszcza z dala od domu i rodziców. Nie od dziś wiadomo, że zakazany owoc smakuje najlepiej, szczególnie w okresie dojrzewania. Żaden z organizatorów ani wychowawców nie chce być obarczony odpowiedzialnością za np. niechcianą ciążę, dlatego należy pamiętać o ubezpieczeniu OC i NNW na cały czas trwania eventu.

Jeśli nastolatki zauważą, że na wydarzeniu używamy przestarzałej technologii, na pewno zwrócą na to uwagę. Musimy być także świadomi, że młodzi ludzie są żądni wiedzy, co często czyni ich pseudoekspertami w różnych dziedzinach. Może się zdarzyć, że w trakcie wydarzenia natrafimy na krytycznego mądralę, który będzie miał dużo do powiedzenia na każdy temat. W takiej sytuacji musimy mieć dużo cierpliwości, ponieważ jeśli nie udzielimy odpowiedzi na pytania, będą nas po prostu uważali nas za niekompetentnych organizatorów.

Bardzo ważnym czynnikiem związanym z organizowaniem wydarzeń dla nastolatków są koszty. Ludzie w wieku od 13 do 17 lat, zwłaszcza ci młodsi, są praktycznie całkowicie uzależnieni finansowo od rodziców. W materiałach promocyjnych nie można podawać cząstkowej kwoty, którą należy wpłacić, aby pojechać na wycieczkę lub wziąć udział w warsztatach plastycznych. Każde dodatkowe koszty to kolejny problem dla nastolatków. Od razu należy poinformować o kwocie końcowej i to właśnie ją ogłaszać od samego początku promowania wydarzenia. Taki system kalkulowania ułatwi też przekazywanie komunikatów na drodze rodzic-dziecko. Opiekunowie nie będą mieli wątpliwości, co tak naprawdę stało się z ich pieniędzmi, które przeznaczyli na udział dziecka w wydarzeniu, jeśli koszt będzie niezmienny.

Konieczne jest również zdanie sobie sprawy z faktu, że młodzież jest bardzo zróżnicowana. Dzieci ze środowisk wiejskich niekoniecznie wiedzą, jak obsługiwać niektóre programy komputerowe albo jak wypełnić elektroniczny formularz rejestracji na wydarzenie. Coś co dla jednych jest chlebem powszednim, dla innych może być całkowitą nowością. Coś, co dla jednych jest chlebem powszednim, dla innych może być całkowitą nowością. Często zdarza się, że np. dla dzieci, które wygrały w konkursie wycieczkę i pobyt w hotelu, jest to pierwsza tego typu przygoda w życiu. Nie każdy wie, jak obsługiwać klimatyzację albo że aby włączyć zasilanie w pokoju, należy umieścić kartę magnetyczną w czytniku. Warto uwzględnić to podczas planowania eventu. Co więcej, komunikaty skierowane do tej grupy odbiorców powinny być jasne i przejrzyste. Ważne jest dostosowanie treści i języka wiadomości do wieku uczestników. Osoby w wieku od około 15 do 17 lat mogą poczuć się urażone, jeśli organizatorzy wydarzenia będą ich traktowali jak dzieci.

Organizowanie eventu dla nastolatków to prawdziwe wyzwanie. Niestety akcje stacjonarne i wyjazdowe dla tej grupy docelowej wymagają od twórców większego nakładu pracy niż w przypadku ludzi dorosłych. Dodatkowym utrudnieniem jest duże ryzyko związane z bezpieczeństwem i odpowiedzialnością. Niemniej jednak organizowanie wydarzenia dla nastolatków daje wyjątkową satysfakcję, bo przecież nie ma nic lepszego niż uśmiech na twarzy dziecka.

O autorze: Tomasz Groń

Brał udział w realizacji ponad 40 eventów, gier miejskich, terenowych i integracyjnych. Interesują go nowe formy marketingu, szczególnie event marketing. Wolne chwile poświęca na zajęcia fitness i Crossfit oraz na uprawianie sportu strzeleckiego Air Soft Gun.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *